האויב משתולל: עשרות אירועי יידוי אבנים ובקתב"ים בימים האחרונים

אתר קול חי No Comments on האויב משתולל: עשרות אירועי יידוי אבנים ובקתב"ים בימים האחרונים

תופעה מושתקת: בימים האחרונים חלה התגברות משמעותית באירועי יידוי האבנים ואף במקרים מסויימים בקבוקי התבערה – בעיקר לעבר כלי רכב ולעיתים לעבר בתי יהודים. בחסדי שמים מספר הנפגעים אפסי | סקירה

זריקת אבנים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ב'הצלה ללא גבולות יהודה שומרון', מדווחים הבוקר (ראשון) על שורה של אירועי יידוי אבנים ואף בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ביהודה ושומרון.

בחברון דווח על יידוי אבנים מאסיבי לעבר עמדת צה"ל בעיקול 160 בכביש שבין קרית ארבע למערכת המכפלה. בבנימין נזרקו אבנים סמוך לצומת מעלה לבונה לכיוון צפון. גם סמוך לגדר היישוב בית אל נזרקו אבנים וכך גם לעבר רכבים בתקוע הערבית במרחב עציון, במקרה זה דווח על נזק לפח של רכב.

אירועים נוספים של זריקות אבנים שאירעו הבוקר: בכביש ירושלים גוש עציון סמוך לצומת אל חאדר. בכביש בין אריאל לתפוח נזרקו אבנים לעבר מספר רכבים כחצי קילומטר אחרי צומת הכפר מרדה לכיוון אריאל. דווח על נזק.

אבנים נוספות נזרקו לעבר רכבים באזור סינג'יל צפונית מזרחית לרמאללה. נגרם נזק לשמשה. כמו כן, לפנות בוקר יידו מחבלים 4 בקבוקי תבערה בגדר של בית אל סמוך לשער אוהד. בנוסף, הבוקר נזרקו אבנים לעבר רכבים בכביש 458 סמוך לאל מועייר.

כזכור, אמש (מוצ"ש) בוצע ניסיון לפיגוע ירי לעבר עמדה צבאית מרכב שנסע על ציר סמוך לעיר שכם. בחסדי שמים לא היו נפגעים. מסריקות צה״ל נמצאו עשרות תרמילים במרחב. כוחות צה"ל ממשיכים בשעה זו במאמצים לאיתור המחבלים.

אתמול (שבת) הגיעו ערבים עם אלות ותקפו ויידו אבנים לעבר רועים מחוות עשהאל סמוך למשכיות בבקעת הירדן. פצוע קל בראשו טופל במקום.

אירועי זריקות אבנים אירעו אתמול לעבר רכב בין מעבר מיתר לעומרים וכן לעבר עמדת צה"ל בחברון. זריקות אבנים נוספות אירעו לעבר מספר רכבים 2 ק"מ לפני אביתר מכיוון מגדלים וכן לעבר רכבים במחלף פדואל. דווח על נזק לשמשה.

באירוע הפרת סדר בבורקא, נפגע חייל בפניו מיידוי אבנים, הוא נבדק במקום לא נזקק לטיפול/פינוי. הכוח הגיב ו-8 ערבים נפצעו מאמצעים לפיזור הפגנות, 1 מירי חי. הערבים ברשתות מדווחים על נפגעים רבים יותר לטענתם.

במוצאי שבת יידו ערבים מספר רב של בקבוקי תבערה לעבר בתי היהודים בכפר השילוח. בסמוך לכך, הניחו ערבים מטען הבשלה מאולתר בין עקרבה למגדלים. 3 צמיגים בוערים ובתוכם מיכלי ספריי צבע ודאורדורנטים. זריקת אבנים נוספת אירעה סמוך לשעה 21:15 לעבר אוטובוס באזור חיזמא, נגרם נזק כבד לשמשה.

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב הבוקר לעשרות בקבוקי התבערה שהושלכו לעבר בתי יהודים בכפר השילוח בירושלים: "כשממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט עסוקה בפינוי יהודים מחומש במקום להרוס בתי מחבלים, הטרור הערבי מרים את הראש. הבעיה היא לא חומש, הבעיה מתחילה באי הרצון של ממשלת בנט-לפיד-עבאס לנצח ולמגר את הטרור. הגיע הזמן שממשלת ישראל תרתיע את הטרור על ידי הריסת בתי המחבלים, תחליט שהיא מכריעה את הטרור ורק על ידי נחישות ננצח אותו. לא מנצחים טרור על ידי פינוי והריסת בתי יהודים".

הבוקר דיווחו במשטרה על מעצרם של שלושה חשודים בחשד לידויי בקבוקי תבערה לעבר מבנה בסילוואן שבמזרח ירושלים. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר המעורבים ונפתחה חקירה במשטרה. במהלך הלילה עצרו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול 3 חשודים תושבי סילוואן (18,17,14), בחשד לידויי בקבוקי תבערה לעבר המבנה. בסריקות שערכו השוטרים באזור, אותרו מספר בקבוקי תבערה שלמים.

החשודים שנעצרו הועברו לחקירה, והיום צפוייה המשטרה לבקש בבית המשפט את הארכת מעצרם. החקירה נמשכת.



0 תגובות